Knjižno zbirko Kamera izdajata Društvo za širjenje filmske kulture KINO! in zavod Membrana. Zbirka zapolnjuje vrzel na področju filmske in fotografske teorije v slovenskem knjižnem prostoru in spodbuja refleksijo o fotografski in filmski kulturi. Prve štiri knjige zbirke bodo izšle med letoma 2016 in 2018.
Zbirka bo bralcu predstavila filozofska besedila o fotografiji, kakor je Camera obscura – ideologije (Camera obscura – de l’idéologie, Galilée, 1973), v kateri Sarah Kofman obravnava vlogo metafore videnja in načinov gledanja v teoriji in misli najpomembnejših filozofov in teoretikov zahodne misli Friedricha Nietzscheja, Karla Marxa in Sigmunda Freuda, in o filmu Camera politica: Dialektika realizma v političnem in militantnem filmu (Camera politica: Dialectique du réalisme dans le cinéma politique et militant, Paris, Vrin, 2009), v kateri Emmanuel Barot na osnovi marksistične misli obravnava socialna in politična vprašanja ter skozi prizmo koncepta »revolucije« razmišlja o odnosih oblasti do sodobne družbe in sveta.
Zbirka si bo prizadevala se tudi neposredno odzivati tudi na aktualno domače dogajanje na kulturno-izobraževalnem področju, za katerega je značilno vse večje uvajanje in uveljavljanje fotografije in filma tako na galerijskem, festivalskem kakor tudi na izobraževalnem področju. Tako se z izdajo knjige Alaina Bergale Vzgoja za film: Razprava o poučevanju filma v šolah in drugih okoljih (L’Hypothèse cinéma: Petit triaté du cinéma par l’école et ailleurs, Cahiers du cinéma, 2007) naslanjamo na pozitivne premike v domačem šolstvu, kjer se filmsko vzgojo postopno umešča v okviru kulturno-umetnostne vzgoje v šolski sistem. Prevod Bergalove študije je tako ključnega pomena za domači prostor, saj v slovenskem jeziku podobno zastavljenega dela, ki bi na strasten in povsem konkreten način prevpraševalo in hkrati zarisovalo smernice za podajanje filmske umetnosti mladim.
Film in fotografija sta danes integralna in pomembna elementa sodobnih umetnostnih praks. Delo Razumeti fotografijo (Understanding a Photograph, Aperture, 2013) Johna Bergerja predstavlja zbirko esejev, intervjujev in drugih teoretskih zapisov enega izmed pronicljivejših in prodornejših piscev področja sodobne vizualne umetnosti in prinaša v slovenski prostor izjemen in fokusiran zbir njegove misli o fotografiji.